.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ولی پورخبرداد:
مازندران ، پیشگام در راه اندازی خانه های هلال روستایی
شمال نیوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت : با تفاهمنامه چهار جانبه با مدیریت بحران، پدافندغیر عامل و امور روستایی در فاز یک، راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی در مراکز دهستانها مدنظر است که در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی در حال صدور ....

شمال نیوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به حادثه خيزي استان گفت: استان مازندران به لحاظ برخورداري از عوارض جغرافيايي ، كوهستان و دريا از استانهاي حادثه خيز به شمار مي رود به گونه اي كه اگر استانهاي مختلف  با 5 يا 6 نوع حادثه روبرو هستند ما در مازندران با مجموعه اي از حوادث طبيعي نظير زلزله ،سيل،آتش سوزي جنگل و حوادث گمشدگي در جنگل ،غرق شدگي در سواحل طولاني مواجه هستيم كه ضروري است مردم استان براي مقابله با اين حوادث و كاهش خسارات حوادث مزبور ، آموزش هاي امدادي را فرا گيرند كه در اين راستا مراكز جمعيت هلال احمر استان در تمامي شهرستانها آماده ارائه آموزش هاي امدادي بصورت رايگان است. وی افزود:استان مازندران به لحاظ حادثه خيزي در هر3نوع حوادث يعني حوادث طبيعي ،انساني و حوادث كمپلكس از استانهاي حادثه خيز به شمار مي رود.ولی پور با بيان اينكه از 35نوع حادثه شناخته شده در کشور ،28مورد آن در مازندران روي مي دهد گفت:با توجه به گستره حادثه خيزي استان وجاذبه گردشگري آن، زيرساختهاي امداد و نجات استان به منظور پاسخگويي به فوريت هاي امدادي كافي نيست.وي با اشاره به اقدامات موثر انجام شده درسالهاي اخير گفت:با اين وجود تقويت زيرساختهاي امدادي استان از ضروريات است.

*راه اندازی خانه های هلال بصورت پایلوت در مازندران

مدیرعامل هلال احمر مازندران در خصوص راه اندازی خانه هلال شهری و روستایی یادآور شد: در مازندران با تجمیع این حوزه ها، طرح خانه های هلال را ارایه و بصورت پایلوت اجرایی کردیم. مهدی ولی پور بیان داشت: با تفاهمنامه چهار جانبه با مدیریت بحران، پدافندغیر عامل و امور روستایی در فاز یک، راه اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی در مراکز دهستانها مدنظر است که در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی در حال صدور  ابلاغ های مسئولان و دبیران خانه ها هستیم. وي با اعلام اينكه براساس مفاد اين تفاهمنامه هريك از دستگاههاي چهارگانه امضا كننده داراي وظايف و تعهداتي هستند كه مي تواند قابليت عملياتي دستگاههاي مزبور را به ويژه در هنگام بحران افزايش دهدگفت: برنامه ريزي براي آموزش دهياران و همچنین توسعه آموزش های عمومی امدادونجات  و مدیریت بحران در مناطق روستایی و شناسايي نقاط پرخطر از مهمترين اهداف راه اندازی خانه هاي هلال و مدیریت بحران روستايي است.

مدیرعامل هلال احمر مازندران یادآور شد: انشاالله تمامی مراکز دهستانها با یاری خداوند متعال تا دهه مبارک فجر پس از طی آموزشهای لازم راه اندازی می شوند و مانوری برای سنجش میزان آمادگی و نحوی آموزشها برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه قدمت سازمان جوانان هلال احمر به سال ۱۳۲۶ می رسد گفت: بحث جذب، آموزش، سازماندهی، آماده سازی جوانان عضو برای حضور در فعالیتهای اجتماعی،  امدادی، عام المنفعه و تصمیم گیریها از اهداف این سازمان است. ولی پور ادامه داد: در استان حدود ۸۰۰ کانون دانشجویی، روستایی، آزاد، دانش آموزی و طلاب، جوانان در حال فعالیت هستند. وی شمار اعضای هلال احمراستان را ۳۰ هزار نفر بیان کرد و با عنوان اینکه همه آنان فعال نیستند گفت: در تابستان طرح غنی سازی اوقات فراغت، اردوهای نشاط و پویایی، خدمت در پستهای ایمنی و سلامت، المپیادهای ورزشی و ... در حال برنامه ریزی است که با اختصاص بودجه مورد نیاز به مرحله اجرا می رسد. وی با عنوان اینکه، جمعیت هلال احمر از پنج حوزه ماموریتی امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، آموزش، درمان و توانبخشی تشکیل شده که هر کدام برنامه جداگانه ای برای حضور در روستاها دارند گفت: در قالب خانه داوطلب، کانون جوانان، تیمهای امداد روستایی فعالیتها تداوم دارد.

*پیگیری و تعامل برخی از مسئولان محلی در حد مطلوب نیست

مهدی ولی پور در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت راه اندازی شعب جمعیت هلال احمر در شهرستانهای تازه تاسیس، با اشاره به اینکه در محمودآباد و چهار شهرستان تازه تاسیس دیگر حداقل طی سه سال گذشته شخصا با همه فرمانداران و مسئولان شهری ملاقات و پیگیری برای واگذاری زمین هلال احمر داشتم گفت: طبق ضوابط جمعیت باید زمین استاندارد و ساختمان موقت به مدت حداقل ۲ تا ۳ سال در اختیار هلال قرار گیرد تا مجوز فعالیت شعبه شهرستان اخذ شود. مدیرعامل هلال احمر مازندران با بیان اینکه سالها قبل قطعه زمینی به جمعیت هلال احمر در محمودآباد اهدا شده بود، گفت: متاسفانه در شهرستان محمودآباد مسئله تهیه زمین علیرغم وعده ها محقق نشده و زمینی هم که اشاره می شود سالها قبل به علت پیشروی دریا زیر آب رفته است و علاوه بر این، دو قطعه زمین هم شناسایی شده که معارض دارند و در حال پیگیریست.

*نظارت واحد برای طرح های دریا لازم است

مدیرعامل هلال احمر مازندران در زمینه نجات غریق ، با بیان اینکه این وظیفه هیئت نجات غریق است و هلال احمر پشتیبان است تصریح کرد: بنظرم تا مدیریت، نظارت واحد و اعتبار لازم اختصاص نیابد و فرهنگ سازی نشود آمار غریق کاهش محسوسی نخواهد یافت. ولی پور با اشاره به اینکه حضور بانوان در فعالیتهای امدادی در قالب تیمهای توانا در حال اجراست و در استان ما هم در حال سازماندهی هستند گفت: حضور بانوان در پایگاه ها با مشکلاتی روبروست که در کل کشور اجرایی نشده است ولی در برنامه هایی مثل طرح های نوروزی یا حوادثی مثل بحران برف غرب استان از وجود این عزیزان استفاده شده و خواهد شد. وی درباره ارزیابی از وضعیت هلال احمراستان گفت: الحمداله با هماهنگی خوبی که وجود دارد و امکاناتی که فراهم شد، جمعیت هلال  احمر مازندران امروز در وضعیتی است که حوادث استانی را پاسخگوست ولی تجهیزات و امکانات ما هم مثل سایر دستگاهها در حد بضاعت استانی است. وی تصریح کرد: زیرساختهای حیاتی استان در بحث پاسخگویی به حوادث در حد مطلوبی نیست و باید تقویت شود، هرچند کمبود نیروی انسانی به لحاظ کمی نداریم اما بحث کیفیت مهم است و همه با این مشکل دست به گریبانند و با اجرای دوره های ضمن خدمت و... باید برطرف شود. مدیرعامل هلال احمر مازندران یادآور شد: شعبی هم که کمبود نیرو دارند، طی سال جاری از طریق آزمون مشکلشان برطرف خواهد شد. وی با اشاره به فعالیت داروخانه هلال احمردر تنکابن گفت: هر دارویی در شعبه مرکزی ساری داریم ، در تنکابن هم وجود دارد و اگر گاهی کمبودی احساس شود بلافاصله جبران می شود. مدیرعامل هلال احمر مازندران در پاسخ به اینکه آیا با توجه به مهم بودن جاده کندوان و اینکه اکثر اوقات جاده یک طرفه است و وجود جنگلهای زیاد و احتمال بروز هرگونه حادثه آیا پیش بینی برای اختصاص بالگرد به این منطقه شده است گفت: پایگاه ندا مثل بقیه پایگاههای جمعیت هلال احمر فعال است و لفظ درمانگاه با توجه به عدم صدور مجوز فعالیت درمانی برای آن از ابتدا اشتباه بود. ولی پور گفت: در استان مازندران عوامل امدادی هلال احمر در تمام ایام سال و مناسبتها بصورت شبانه روزی در خدمت مردم عزیز استان و میهمانان گرامی هستند. وی افزود: در تابستان علاوه بر ۳۳ پایگاه دائم، در محورهای اصلی و حادثه خیز ،۱۶ پست موقت امدادی با پشتیبانی ۹ استان و ستاد هلال احمر در نقاط مجاز و ساماندهی شنا در سواحل، ۱۰ پست ایمنی و سلامت در مبادی ورودی شهرهای ساحلی مسقرند و حدود ۳۰۰ نیروی امدادی هم با ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت کار خدمت رسانی را بر عهده دارند.

* اطفای حریق کار هلال احمر نیست

وی با بیان اینکه اطفای حریق در جنگل وظیفه هلال احمر نیست گفت: ما به عنوان پشتیبان در نقاطی که احتمال گسترش آتش به نقاط مسکونی و تهدیدات جانی همراه باشد در خدمت دستگاههای مسئول هستیم. ولی پور یادآور شد: همچنین بالگرد تحت اختیار هلال احمرامکان اطفای حریق را ندارد ، بلکه امکان حمل بار و نیرو برای بالگردهای هلال تعریف شده است، ضمن اینکه دستگاههای مسئول این امر باید خود را تجهیز و آماده کنند و نباید انتظار داشت همه مشکلات استان را هلال احمر حل کند. وی درباره برنامه های اطلاع رسانی جمعیت با اشاره به تشکیل تیمی تحت عنوان خبرنگاران بحران افزود: خبرنگاران از طریق پایگاه  خبری هلال احمر استان و همچنین ارتباط با روابط عمومی هلال احمر استان می توانید فعالیتهای جمعیت هلال احمراستان را پیگیری نمایند. مدیرعامل هلال احمر مازندران به دیگر اقدامات هلال احمر اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه کمی یک برنامه ۵ ساله تدوین شد و طبق آن پیش می رویم، در حال حاضر طی مدتی که درخدمت مردم استان هستم تعداد پایگاههای امداد و نجات ما از ۱۱ به ۳۳ پایگاه، انبارها از ۸ به ۱۳ و متراژ آن  از ۴۲۰۰ مترمربع به حدود ۷ هزار مترمربع ارتقا یافت. وی با اشاره به اینکه ناوگان امدادی ما ۱۰۰ درصد نوسازی شد و افزایش پیدا کرد گفت: نیروهای امدادی آموزش دیده داوطلب ما از ۶۵۰ نفر به حدود ۳۰۰۰ نفر رسید و دو مرکز درمانی  تخصصی نیز راه اندازی شد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: در بحث توسعه کیفی هم تجهیزات به روزرسانی شدند و هم  آموزشهای پرسنلی و عمومی توسعه یافت و با همکاری سیمای مرکز طبرستان هم آموزشهای همگانی در مقاطع مختلف از طریق مسابقه بوردکا و با گویش محلی وهمچنین برنامه های کودک در دست اجراست .افزون براین ،مطالب آموزشی متنوعی از طریق مطبوعات و سایت های خبری استان نیز منتشر می شوند. وی با اشاره به فعالیت سامانه پاسخگویی به فوریت های امدادی و خط ندای امداد ۱۱۲ در تمام استان گفت: همچنین کشیک شعب در همه شهرهای استان فعال هست که به صورت 24 ساعته در خدمت شهروندان  است.وی درباره فعالیتهای مرکز علمی کاربردی هلال مازندران نیز گفت:فعالیتهای این مرکز از ۲ رشته کاردانی و ۲ رشته کارشناسی به ۷ رشته کاردانی، ۶ کارشناسی و یک کارشناسی ارشد ارتقا یافت و در حال حاضر بیش از 500دانشجو دارد.

 

* اجراي 4500 عمليات امدادي درسال 93

وي افزود:درسال گذشته علي رغم مشكلات مالي و اعتباري ،جمعيت هلال احمر استان در پرتو همت والاي داوطلبان و حمايت هاي نماينده ولي فقيه دراستان ، استاندار و همچنين ستاد جمعيت هلال احمر موفق به ارائه خدمات متنوع و چشمگيري شد كه نقطه عطف آن اجراي 4500عمليات امدادي و امدادرساني به 45 هزار مصدوم بوده است.ولي پور گفت:در فرآيند ارائه اين خدمات كه نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است ،17هزار نفر روز امدادگر و نجاتگر در قالب 5700 تيم امدادي مشاركت داشتند.وي با اشاره به افتتاح 3پايگاه امدادونجات كجور ،پاسند و دودانگه ساري گفت:بيشترين خدمات امدادو نجات در سال گذشته مربوط به شهرستانهاي سوادكوه،تنكابن و آمل بوده است.وي همچنين گفت: حضور مستمر در ساحل و مشاركت در طرح كاهش غريق در سواحل استان كه كاهش 52درصدي غريق را درپي داشته برگ ديگري از كارنامه درخشان جمعيت هلال احمر بوده است.وي همچنين نجات 17 كوهنورد آلماني را از ديگر اقدامات درخشان جمعيت هلال احمر استان برشمرد و گفت:فعاليت 782كانون در سطح دانشگاهها،مدارس و مهدهاي كودك و حوزه هاي علميه از ديگر اقدامات انجام شده در جمعيت هلال احمر استان بوده است.مديرعامل  هلال احمراستان از برنامه ريزي اين جمعيت براي جذب اعضاي جديد داوطلب و رسيدن به رقم 70 هزار نفر خبرداد و گفت:خدمت رساني به 750 هزار گردشگر در نوروز 94 از جمله خدمات مهم جمعيت هلال احمراستان است. وی اجراي 200پروژه داوطلبي به ارزش بيش از 30ميليارد ريال با مشاركت 15هزار نفراز خيرين و خدمت رساني به 200هزارنفر در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته را از ديگر خدمات جمعيت هلال احمر در سال گذشته برشمرد و تصريح كرد: سال گذشته130 هزار نفر نيز از مركز فوريتهاي دارويي جمعيت هلال احمر و 4500نفرنيز از مركز توانبخشي و 65هزارنفر از مراكز درماني اين جمعيت خدمات لازم را دريافت كردند.مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران با اشاره به ارائه خدمات واكسيناسيون به 53هزار نفراز حجاج و زائران عتبات و عاليات گفت:311نفر پزشك و كادر درماني در اجراي برنامه هاي جمعيت هلال احمر استان همكاري و مشاركت داشتند.ولي پور با اشاره اهداي 19 قطعه زمين از سوي خيرين و داوطلبان به جمعيت هلال احمر استان گفت:جمعيت هلال احمر استان  بعداز هلال احمراستان كرمان بيشترين موقوفات را دارد.وي همچنين با اشاره به برنامه آموزشي جمعيت هلال احمر گفت:اجراي 1600دوره آموزش عمومي با بهره گيري 40هزارنفر و همچنين برگزاري 67دوره آموزش تخصصي امدادونجات با شركت 1700امدادگر و نجاتگر از مهمترين اقدامات دراين حوزه بوده است.ولي پوربا اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص برنامه هاي جمعيت هلال احمر براي جلب اعتماد مردم و ضرورت ارتقاي قابليتهاي عملياتي و امدادي گفت:براي تمامي پروژه هاي اين جمعيت پيوست فرهنگي تعريف شده است.  

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.